Głosy ekspertów z Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie sugerują, że Świnoujście, po zrealizowaniu projektu budowy tunelu łączącego to nadmorskie miasto ze stałym lądem, odnotowało znaczny wzrost swojego potencjału gospodarczego. W wyniku tej kluczowej inwestycji infrastrukturalnej, Świnoujście umocniło swoją pozycję jako miejsce o wysokiej atrakcyjności dla sektorów portowego, przemysłowego, logistycznego oraz turystycznego.
Statystyki pokazują, że przez rok od otwarcia tunelu w Świnoujściu, korzystało z niego blisko 4 miliony pojazdów – co powoduje, że liczba ta oscyluje w okolicach kilkunastu tysięcy na dobę. Prezes Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie, Hanna Mojsiuk, jest przekonana, że to jasno świadczy o tym, jak niezbędna była ta inwestycja.
Jednym z kolejnych kroków wzmocnienia gospodarczego miasta będzie budowa terminala kontenerowego. Została już wydana decyzja lokalizacyjna, co umożliwi dalsze poszerzanie działalności portu i zwiększy jego konkurencyjność na rynkach międzynarodowych, takich jak niemiecki, czeski, słowacki czy węgierski.
Mojsiuk podkreśla, że jeszcze kilka lat temu pomysł, że Świnoujście mogłoby konkurować z Hamburgiem, wydawałby się raczej niewiarygodny. Jak jednak dziś mówi, to jest coś o wiele bardziej realne i wpisuje się w ambicje gospodarcze miasta.