Informacje dotyczące rozwoju prac budowlanych na trasie drogi ekspresowej S3 na terenie Świnoujścia zostały udostępnione przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). W szczególności, konstrukcja węzłów drogowych w Łunowie, LNG, gdzie usytuowana jest fabryka mas bitumicznych, oraz w Świnoujściu, które są powiązane z tunelem i terminalem promów morskich, jest w toku. Na tych obszarach już realizowane są prace związane z nawierzchnią, jak również roboty mostowe.
Na odcinku Dargobądz-Troszyn, który ma 16 km długości, drogę ekspresową S3 buduje konsorcjum składające się z firm Polbud Pomorze, INTOP Szczecin i PRD Nowogard. Koszt tego przedsięwzięcia wynosi 679,3 mln zł. Prace mają zakończyć się w II kwartale 2024 roku. Ta część stanowi jedną z dwóch sekcji S3, które są aktualnie w trakcie budowy. Drugą sekcję, o długości 17 km i biegnącą od Świnoujścia do Dargobądza, buduje firma Polaqua. Wartość tego kontraktu wynosi 688,8 mln zł. Planowane zakończenie tej inwestycji również przewidziane jest na II kwartał 2024 roku.
W kontekście obu kontraktów, planuje się wybudować siedem węzłów drogowych – cztery na odcinku Świnoujście-Dargobądz i trzy na odcinku Dargobądz-Troszyn. Realizacja projektu dwupasmowej drogi będzie wiązała się z przebudową istniejących obiektów mostowych oraz konstrukcją nowych.