Arkadiusz Marchewka, wiceminister infrastruktury, podczas czwartkowego spotkania sejmowej Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, potwierdził, że plany budowy Terminalu Kontenerowego w Świnoujściu są aktualne. Rozpoczęcie działalności przez nowy, głębokowodny terminal jest przewidziane na 2028 rok.
Podczas czwartkowej sesji sejmowej Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej omawiano kwestię budowy terminalu kontenerowego w Świnoujściu. Arkadiusz Marchewka podkreślił, iż realizacja tej inwestycji to cel nadrzędny. W jego ocenie, stworzenie portu kontenerowego oznacza nie tylko szansę na rozwój Pomorza Zachodniego, ale całego polskiego wybrzeża. Podkreślił również znaczenie tej inwestycji dla Polski – umożliwi ona statkom z kontenerami dotarcie do Świnoujścia.
Przedstawione zostało także, jak miałoby wyglądać zagospodarowanie przestrzeni po budowie Terminalu Kontenerowego w Świnoujściu. Ma on przede wszystkim zapełnić luki pomiędzy Hamburgiem a Gdańskiem oraz zwiększyć możliwości transportowe w zachodnim korytarzu transportowym sieci TEN-T, prowadzącym od Skandynawii do krajów Europy Środkowej i Centralnej.
Stanisław Iwan, pełniący obowiązki prezesa Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, podczas omawiania tematu budowy terminalu kontenerowego, zaznaczył konieczność zapewnienia dostępu do terminalu od strony lądowej, jako kluczowego warunku powodzenia inwestycji.