Wizja powstania terminala kontenerowego w Świnoujściu jest źródłem licznych niepokojów i kontrowersji. Na drodze do realizacji tego przedsięwzięcia mogą stanąć Niemcy, którzy mają możliwość zablokowania projektu. Ponadto, lokalni mieszkańcy obawiają się, że inwestycja ta może negatywnie wpłynąć na ruch turystyczny w regionie. Jednak mimo tych obaw, Urząd Morski w Szczecinie nie ustaje w działaniach mających na celu przeprowadzenie inwestycji.
„Podjęliśmy już kroki w kierunku realizacji projektu, co potwierdzają nasze dotychczasowe działania – przetarg na badania ferromagnetyczne, niezbędne do budowy falochronów, został już ogłoszony. Decyzję lokalizacyjną wydał wojewoda zachodniopomorski. Dodatkowo zawarliśmy umowę na wykonanie studium wykonalności toru podejściowego na polskich wodach. Wszystko to świadczy o naszym zdecydowanym postanowieniu zrealizowania tej inwestycji”- podkreślił Arkadiusz Marchewka, wiceminister infrastruktury.
Marchewka dodał również, że stanowisko miasta w tej kwestii jest otwarte na dialog z samorządem i mieszkańcami, podkreślając chęć współpracy na zasadach partnerskich. „Budowa terminala ma na celu poprawę kondycji gospodarczej Świnoujścia, nie tworząc przy tym konfliktu z sektorem turystycznym. Terminal kontenerowy planowany jest na wyspie Wolin, blisko już działającego terminala LNG. Głównym ośrodkiem turystycznym jest natomiast wyspa Uznam, więc operacje przeładunkowe kontenerów nie będą zakłócać funkcjonowania turystyki”- wyjaśnił.