Polferries, marka Polskiej Żeglugi Bałtyckiej, specjalizująca się w połączeniach promowych z Szwecją, wkrótce wzbogaci swoją flotę o nową jednostkę. Prom, który został zbudowany we włoskiej stoczni CN Visentini, już teraz kieruje się ku polskim brzegom. Plan jest taki, że jednostka niebawem rozpocznie kursy na trasie Świnoujście – Ystad. Ten ruch nastąpił jako odpowiedź na spore opóźnienia związane z programem Batory.
Od wielu lat kwestia zakupu nowych promów dla polskich armatorów jest gorącym tematem dyskusji publicznej. W 2017 roku, za czasów rządów Prawa i Sprawiedliwości, jako część Strategii Odpowiedzialnego Rozwoju (znanej również jako Plan Morawieckiego), uwzględniony został program Batory. Program ten koncentrował się na budowie statków pasażerskich i samochodowych, mających na celu reindustrializację i ożywienie polskiego przemysłu stoczniowego.
Również w 2017 roku, na terenie Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia w Szczecinie, rozpoczęto budowę pierwszej jednostki dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej w ramach programu Batory. Planowano, że statek ten będzie gotowy do użytku już w 2020 roku, jednak nie udało się tego zrealizować w zaplanowanym terminie.